Soccerhome – Franchise in leisure
Franchise in leisure is een serieus businessmodel voor bedrijven die in de leisure actief zijn. Oftewel: is franchise in leisure een groeimodel voor bedrijven die zich bezig houden met sport en leisure?
Een veel gebezigde naam voor commerciële vrijetijdsvoorzieningen is leisure. Je kunt feite spreken van een vrijetijdsindustrie. En deze industrie is booming! Niet in de laatste plaats omdat mensen steeds meer waarde ontlenen aan hun vrijetijdsbesteding.
En alhoewel het aantal uren vrije tijd afneemt, neemt het aantal activiteiten buitenshuis toe. En daarmee ook de bestedingen, die gemiddeld per activiteit 17 euro bedragen. In totaal is het jaarbudget voor vrijetijdsbesteding (inclusief vakanties) in Nederland wel € 5.000 per huishouden. Met andere woorden: er is sprake van een serieuze vrijetijdsindustrie waar veel geld in om gaat. Een industrie die bovendien overal in Nederland aanwezig moet zijn. Immers: de Nederlander zoekt het wel dicht bij huis!
Soccerhome: indoorvoetbalcentrum
Soccerhome heeft een (vrijetijds)voorziening waarvoor de consument bereid is een vergoeding te betalen voor het ervaren van een belevenis. Met voetbal als rode draad! In 2015 werd het ultramoderne sportcentrum De Hoge Heide in Vlijmen geopend. In dit sportcentrum is Soccerhome gehuisvest. In het indoorvoetbalcentrum zijn diverse voetbalactiviteiten mogelijk, waardoor het geschikt is voor vrijgezellenfeestjes, kinderfeesten en bedrijfsuitjes.
Onderzoek naar franchise in leisure
Er zijn genoeg bedrijven in de leisure sector die niet op één locatie willen blijven zitten. Maar hoe zorg je er voor dat je succesvol kunt groeien in andere steden of dorpen in Nederland? En wat vergt dit aan voorinvesteringen van het bedrijf om dit op te zetten. En is de plaatselijke bedrijfsleider net zo fanatiek als de ondernemer/eigenaar van het leisureconcept?
Allemaal vragen waarop niet direct antwoord is te geven. Een ding is zeker: franchise in leisure als alternatief groeimodel is het onderzoeken waard. Dit doet Franchise Connect met een uitgebreide haalbaarheidsanalyse waarbij niet alleen naar franchise in leisure wordt gekeken, maar waarbij ook ander commerciële samenwerkingsmodellen de revue kunnen passeren.
Vanwege de populariteit in Vlijmen startte Soccerhome een haalbaarheidsstudie naar franchise in leisure voor het Soccerhome-concept in samenwerking met Franchise Connect. Daarbij werden de bestaande franchiseplannen getoetst op (financiële) haalbaarheid.
Ons werk
Haalbaarheidsonderzoek groeistrategie door franchising | Haalbaarheidsonderzoek indoorvoetbalcentrum | Advies ontwikkeling franchiseformule | Advies ontwikkeling franchisehandboek.
Soccerhome over ons:
Franchise Connect heeft mij ontzettend goed geholpen met de opbouw van mijn franchiseplan. Zij hebben alle benodigde kennis in huis om te adviseren, denken vooruit en leggen de prioriteit op de juiste plek. Last but not least: het komt niet aan op een uurtje meer werk.
– Peter-jr de Ruijter, Soccerhome
Van uw bedrijf in leisure een franchiseformule maken?
We toetsten of het mogelijk is.