• Franchise Connect | we know how

Franchise in de zorgsector

Onze klant: MohsA Huidcentrum

Franchise in de zorgsector – MohsA 

Franchise in de zorgsector; iets dat nog relatief weinig voor komt. Dat weerhoudt MohsA er echter niet van om zich over franchising te buigen. MohsA is een expertisecentrum voor dermatologische zorg en wordt gerund door dr. G.A.M. Krekels en dr. S. van der Geer – Rutten. Beide dokters hebben jarenlange ervaring binnen de dermatologie en zijn gespecialiseerd in dermato-oncologie en dermato-chirurgie. MohsA streeft naar optimale, patiëntvriendelijke zorg van topkwaliteit. Deze visie heeft MohsA tot een succesvolle zorgverlener gemaakt die aan de hoogste standaarden voldoet en hiermee zelfs internationale bekendheid mee heeft verworven. Om dat succes uit te breiden en de beste zorg voor meer patiënten bereikbaar te maken, heeft MohsA zich nu gewend tot Franchise Connect om de mogelijkheid van franchise of een ander samenwerkingsverband te onderzoeken.

Ondanks dat het dus niet zo vaak voor komt, biedt franchise in de zorgsector echter wel degelijk kansen! Vanuit belanghebbende partijen is er een voortdurende roep om meer betaalbaarheid, kwaliteit, beschikbaarheid, transparantie, etc. van de zorg. Franchiseformules die aan deze roep beantwoorden zullen in de nabije toekomst een steeds grotere rol gaan spelen. Deze formules faciliteren daarnaast ook een snelle uitrol van zorgvernieuwing, terwijl de franchisenemers gebruik kunnen maken van een bewezen concept en zich primair kunnen blijven focussen op het verlenen van de beste zorg.

 

DE GROEI VAN MOHSA

Franchise Connect onderzocht door middel van een haalbaarheidsanalyse de mogelijkheden om de dermatologische behandelcentra te franchisen. Hierbij werd getoetst op het concept zelf, de organisatie, de logistieke uitdagingen, het profiel van de franchisenemer, de dienstverlening aan de franchisenemer, de inhoud van de samenwerking, de juridische onderbouwing, het verdienmodel voor franchisegever en franchisenemer en het managen van de formule.

De haalbaarheidsanalyse leverde gaande het traject een “no go” op voor een franchise in dermatologische behandelcentra. Omdat MohsA gaandeweg zelf tot andere inzichten kwam en tot de conclusie kwam dat franchise geen optie is voor hen. Hierdoor zijn in ieder geval de ontwikkelkosten voor de juridische documenten MohsA bespaard gebleven!

Gemotiveerd en gefundeerd varen de ondernemers achter MohsA nu een andere koers naar groei van hun mooie bedrijf!

Ons werk

Na een eerste kennismaking heeft Franchise Connect een brainstormsessie gehouden met MohsA om de mogelijkheden in kaart te brengen. Op basis daarvan heeft MohsA aan Franchise Connect gevraagd om een haalbaarheidsanalyse te verrichten c.q. een formuleplan te ontwikkelen.

Van uw zorginstelling een formule maken?

Neem dan contact met ons op!