• Franchise Connect | we know how

Franchise in carwash – Indoor Carwash

Onze klant: Indoor Carwash

Franchise in carwash – Indoor Carwash

Indoor Carwash is een familiebedrijf met een rijke geschiedenis! Het begon allemaal in 1989. Toen Cees Commandeur één van de eerste carwashlocaties in Nederland realiseerde in Beverwijk. Cees maakte deel uit van een club pioniers in de carwash branche. Voorheen Autowascentrum Commandeur en nu Indoor Carwash. Het bedrijf bestaat inmiddels al bijna 30 jaar. Indoor Carwash heeft op dit moment drie (3) vestigingen in Alkmaar, Beverwijk en Castricum. Franchise in carwash

Er is ruimte voor nieuwe ideeën en inzichten. Dit blijkt ook uit de bedrijfsvoering bij Indoor Carwash waar het personeel (of de mens) centraal staat. De rest van het concept is hieromheen gebouwd. Met name de opleiding een doorlopende training op basis van e-learning spelen hier een belangrijke rol in.

franchise in carwash

Niet zomaar een carwash

Naast het feit dat Indoor Carwash een innovatief familiebedrijf is, waar de menselijke factor dé belangrijkste factor is in de bedrijfsvoering, biedt Indoor Carwash ook werkplekken voor mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt. Daarnaast heeft Indoor Carwash geïnvesteerd in interieurbanen bijvoorbeeld, zodat alle voertuigen, óók aan de binnenkant, snel en op professionele wijze gereinigd kunnen worden!

Richting de toekomst wil Indoor Carwash nog verder innoveren om beter in te kunnen spelen op de behoeften van hun klanten en zal er veelvoudig geïnvesteerd worden om de klantbeleving zo aangenaam mogelijk te maken en de autobezitters die zelden of nooit een wasstraat bezoeken naar een van de vestigingen te trekken. Dit is ook de reden voor Indoor Carwash om de mogelijkheden van franchise te onderzoeken samen met Franchise Connect!

De groei van Indoor Carwash

Franchise Connect onderzocht door middel van een haalbaarheidsanalyse de mogelijkheden voor een franchise in carwash. Hierbij werd getoetst op het concept zelf, de organisatie, de logistieke uitdagingen, het profiel van de franchisenemer, de dienstverlening aan de franchisenemer, de inhoud van de samenwerking, de juridische onderbouwing, het verdienmodel voor franchisegever en franchisenemer en het managen van de formule.

De haalbaarheidsanalyse, oftewel het formuleplan, leverde direct een “GO” op voor een franchise in carwash. Indoor Carwash heeft alle kaarten in handen om hier een succes van te maken. Franchise Connect kan niet anders dan haar complimenten afgeven voor de professionaliteit, hoge mate van standaardisering van processen en evenzo geldt dit voor de mate van automatisering. Onze opdrachtgevers bepalen altijd de timing en daarom laat de ontwikkeling van de formule voor franchise in carwash nog even op zich wachten!

Ons werk

Haalbaarheidsanalyse groeistrategie door franchising.

Van uw bedrijf in Automotive een franchiseformule maken?

Kom bij ons op de koffie.