• Franchise Connect | we know how

MILON

Onze klant: MILON

MILON

Franchise en milieu adviesbureau? Kan dat een goede combinatie zijn?

Ja dat kan.

Onze opdrachtgever MILON is een groot onderzoeks- en adviesbureau in milieu, maar vooral ook in bodem en bouwstoffen.

MILON startte in 1992 als bodemadviesbureau en breidde in 2001 uit op het gebied van vergunningen en bestemmingsplannen. MILON is tegenwoordig een groot onderzoek- en adviesbureau met experts in bodem, bouwstoffen en milieu. Samen met de opdrachtgevers werken ze al ruim vijfentwintig jaar aan de optimalisering van de leefomgeving en zijn ze betrokken bij de kwaliteit en inrichting van stad en land.

MILON biedt, met haar bijna 40 goed opgeleide medewerkers, een gemotiveerd en uitstekend team met een ruim aanbod aan specialismen, service en kwaliteit. Onderzoek en advies is de kracht van het bedrijf, de nuance zit in de specifieke diensten. De focus ligt op de branches waar de opdrachtgevers van MILON in opereren: Afval & Recycling, Industrie, Infra en Projectontwikkeling.

MILON wil landelijke dekking realiseren en schakelde daarom de hulp in van Franchise Connect. In het formuleplan onderzocht Franchise Connect samen met MILON de beste groeistrategie met andere ondernemers.

Ons werk

Formuleplan c.q. haalbaarheidsanalyse | behoeftenanalyse franchisenemers.

Milon over ons:

Via een artikel in het Financieel Dagblad, ben ik in contact gekomen met Carlo van Rienen van Franchise Connect. Samen met Jarreau Langermans hebben we een idee van mij om Franchise te introduceren in het vakgebied van milieukundige bodemonderzoeken, nader onderzocht en uitgewerkt in een formuleplan met een financiële onderbouwing. Tijdens dit traject is het oorspronkelijke businessmodel aangepast en daardoor scherper, realistischer en aanzienlijk completer geworden.

Van uw adviesbureau een franchiseformule maken?

Kom bij ons op de koffie.