• Franchise Connect | we know how

Franchise en duurzaamheid?

Onze klant: Growingpaper

Is franchise en duurzaamheid een optie? Growingpaper is ooit begonnen als een creatief idee van twee bevlogen ondernemers die ‘groene vingers’ combineerden met kennis van drukwerk en de wens om bij te dragen aan een verduurzaming van de wereld. Het resultaat was de ontwikkeling van groeipapier als perfecte basis voor bedrijfscommunicatie of persoonlijke verhalen. Het groeipapier wordt duurzaam vervaardigd en geprint met milieuvriendelijke inkt. Het groeipaper zelf bevat zaden en zorgt na het lezen van de boodschap voor de groei van bloemen en planten. Voortdurend wordt bij Growingpaper gezocht naar verduurzaming van het productieproces en producten die op de website verkocht worden.

Van milieuvriendelijke inkt tot aan bio-zaden kunnen verwerkt worden in het groeipapier. Het groeipapier bestaat uit twee dunne lagen papier met zaden ertussen. Het groeipapier kan worden bedrukt met een bedrijfslogo, tekst en/of een eigen ontwerp. Met het groeipapier krijgt de ontvanger niet alleen een boodschap, maar wordt de boodschap ook voorzien van een vrolijke mix van bloemen.

Consumenten kunnen een persoonlijke wens versturen middels standaard- of gepersonaliseerde wenskaarten, ook wel Growingcards genoemd. Leuk om als bijzondere wenskaart een verrassingseffect teweeg te brengen bij familie, kennissen en vrienden.

Inmiddels is Growingpaper te verkrijgen in verschillende Europese landen. Het groeipapier van

Growingpaper wordt door verschillende grote corporate- en multinational bedrijven ingezet als duurzaam communicatiemiddel. Met name deze zakelijke markt heeft voor het enorme succes van Growingpaper gezorgd de afgelopen jaren.

 

FRANCHISE EN DUURZAAMHEID: EEN GOEDE COMBINATIE?

Growingpaper heeft samenwerkingen met partijen in het buitenland, maar de ondernemers achter Growingpaper beseften dat een professionalisering wenselijk was voor de verdere ontwikkeling van dit duurzame samenwerkingsverband. Het samenwerkingsverband kent franchise-elementen, maar heeft ook een coöperatief karakter en zelfs vriendschappelijk karakter. Met Franchise Connect is gezocht naar de juiste samenwerkingsvorm waarbij alle gewenste elementen een plek krijgen. Bij Growinpaper spreken we niet van franchisenemers maar van Growingfriends.

Franchise Connect voerde een formuleplan uit en begeleidt Growingpaper met de professionalisering en de verdere internationale uitrol van het Growingfriends-netwerk.

Meer weten over Growingpaper? Bekijk de volgende video:

ONS WERK

Formuleplan c.q. groeiplan voor een franchiseformule | Vervaardiging intentieovereenkomst | Sparringpartner franchisedirectie | Ontwikkeling samenwerkingsdocumenten

Van uw bedrijf in duurzaamheid een franchise maken?

Kom bij ons op de koffie.