Zoveel ondernemers, zoveel verhalen
Een ding is ons nog maar eens duidelijk geworden tijdens de coronacrisis: zoveel ondernemers, zoveel verhalen. Elk bedrijf is uniek. Elke (sub)branche kent zijn eigen uitdagingen. Dit geldt ook voor onze klanten. Ik tel met gemak 50 verschillende branches waarin onze klanten actief zijn. Onze klanten acteren niet alleen als franchiseformule, maar ook in andere samenwerkingsverbanden zoals agenturen, resellerorganisaties, inkooporganisaties, coöperatieve samenwerkingen, partnerformules etc. etc.
Een standaardoplossing voor problemen in deze crisis bestaat niet. Het is maatwerk, evenals ons advieswerk. Het vergt een generalistische blik op zaken, maar ook specialistische kennis, oftewel knowhow over commerciële samenwerkingsvormen. We zijn blij dat we een mooie samenwerking hebben met een aantal strategische partners in finance (Flynth Franchise) en legal (AG Hart Advocaten). Samen met deze partijen bieden we onze support aan in deze moeilijke tijden.
Support tijdens de coronacrisis
We krijgen veel vragen van (aspirant-)franchisegevers en franchisenemers. Soms kunnen we onze klanten direct helpen, soms indirect door te verwijzen naar een van onze strategische partners. Vanwege de verschillende invalshoeken uit verschillende branches leren we veel en kunnen wij onze know how op het gebied van commerciële samenwerkingsverbanden blijven ontwikkelen. Deze kennis stellen we graag beschikbaar aan andere (aspirant-)franchisegevers en –franchisenemers. Indachtig aan onze pay-off: ‘we know how’. Denk hierbij aan zaken als:
- Overlegstructuren binnen een formule.
- Franchiseoverleg en -zeggenschap van franchisenemers.
- Aanpassingen van een formule (financieel, juridisch, strategisch).
- Draaiboeken maken voor (na) de (corona)crisis.
- (Terug) naar de tekentafel om onze strategie opnieuw te bepalen.
- Werving van franchisenemers: hoe nu te zaaien om straks weer door te kunnen groeien.